Εισαγωγικά
Στη σελίδα αυτή θα βρείτε όλο το περιεχόμενο του τιμητικού τόμου για τον καθηγητή Θανάση Νάκα.
Μπορείτε να κατεβάσετε κατά βούληση.
Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ την παρουσίαση του Τόμου στη Στοά του Βιβλίου, στις 31 Μαΐου 2018
Προλογικά
Περιεχόμενα του Τόμου (σσ. iii – v)
Πρόλογος του επιμελητή (σσ. vii – x)
Βιογραφικό σημείωμα – Εργογραφία Θανάση Νάκα (σσ. xi – xxxii)
Οι συμβολές στον τόμο με αλφαβητική σειρά (του πρώτου ή μοναδικού συγγραφέα)
Αργύρης Αρχάκης – Άννα Φτερνιάτη – Ανθίππη Δούκα
Αναλύοντας κριτικά την ειδησεογραφική αξιολόγηση στον ημερήσιο τύπο (σσ. 1-29)
Η θεώρηση του μεταφορικού τρόπου έκφρασης στο πλαίσιο της Γνωστικής Γλωσσολογίας (σσ. 30-45)
Γλώσσα και φύλο: απόπειρες υπέρβασης του γλωσσικού σεξισμού (σσ. 46-56)
Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου και διδασκαλία τους στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος (σσ. 57-73)
Μαρία Καμηλάκη – Γιώργος Μαρκόπουλος
Γλωσσικές αναπαραστάσεις της πολιτικής ταυτότητας (σσ. 74-92)
Mathematical models in language learning (σσ. 93-104)
Αφροδίτη Καποθανάση – Ευγενία Μαγουλά
«Φοιτώ στο πανεπιστήμιο κι όλοι με λένε ‘φυτό’»: η αντίληψη του φαινομένου της ομοηχίας από φοιτητές (σσ. 105-126)
«Ο Μεγάλος Χρόνος» και «Η φυλακή της γλώσσας» (σσ. 127-133)
Η αυτο-σκηνοθέτηση του ρήτορα στους αυτοκρατορικούς λόγους (σσ. 134-150)
Ετυμολογική επανεξέταση προβληματικών περιπτώσεων (σσ. 151-166)
Γεωργία Κατσούδα – Θανάσης Νάκας
Σύμφυρση και επανετυμολόγηση: νεολογισμών συνέχεια (σσ. 167-196)
Για τον υποτακτικό σύνδεσμο και (σσ. 197-212)
Δημήτρης Κουτσογιάννης – Ιωάννα Χατζηκυριακού
Από τη διδασκαλία της γραμματικής στο παλίμψηστο της διδακτικής πραγματικότητας (σσ. 213-235)
«Αρχικά… στη συνέχεια… επίσης… τέλος» (σσ. 236-253)
Γλωσσικά αδιέξοδα σε φαναριώτικα κείμενα του 18ου αιώνα (σσ. 254-265)
Το «παιδαγωγικό μυθιστόρημα» και η εισδοχή του στη νεοελληνική λογοτεχνική παράδοση (σσ. 266-284)
Η Αισθητική και η γλώσσα μας σήμερα (σσ. 285-294)
Ο γλωσσικός και μεταγλωσσικός Κώστας Μόντης (σσ. 295-315)
Figurae paradoxorum (σσ. 316-336)
Τουρκικές λέξεις στον προφορικό λόγο των κατοίκων της περιοχής Χασίων Τρικάλων (σσ. 337-367)
Κ. Ντίνας – Α. Στάμου – Ε. Γρίβα – Κ. Μαρωνίτη
Τα παιδιά ‘διαβάζουν’ κριτικά τον λόγο της μαζικής κουλτούρας (σσ. 368-387)
Μαρία Παπαδοπούλου – Ευγενία Παγκουρέλια
H Ρητορική στην εκπαιδευτική πράξη: η επιχειρηματολογία στην ελληνική διαχρονία της (σσ. 388-404)
«Τη σκότωσα, γιατί την αγαπούσα»: ρεπορτάζ εγκλημάτων πάθους στην ελληνική τηλεόραση (σσ. 405-427)
Δύο ανέκδοτες ποιητικές συνθέσεις του Γεωργίου Μαρτινέλη (σσ. 428-448)
mata- and –opulo : two cases of Greek affixoids (σσ.449-464)
Θανάσης Βαλτινός, ο επιδέξια ανατρεπτικός χρήστης του λόγου και των ειδών του (σσ. 465-484)
H ανάλυση του λόγου της Θείας Λειτουργίας του Ιωάννου του Χρυσοστόμου (σσ. 485-501)
H εικονιστική φύση της γλώσσας (σσ. 502-509)
Οι επιδράσεις της ιδεολογίας του Περικλή στον Ισοκράτη.(σσ. 510-525)
Figurae per transmutationem (σσ. 526-546)
Η ηθική του ρήτορα στον Αριστοτέλη και η επικοινωνιακή της διάσταση (σσ. 547-563)
Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη
Νεολογισμοί της δημόσιας σφαίρας (σσ. 564-580)
Όψεις σχηματικού λόγου σε υμνογραφικά κείμενα και στα Διονυσιακά του Νόννου (σσ. 581-603)
Κειμενικά είδη και τρόποι λόγου: μια συνολική κειμενογλωσσολογική πρόταση (σσ. 604-624)
Έντεχνες και άτεχνες πίστεις στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη (σσ. 625-640)